Neem direct contact op of bekijk ons op LinkedIn | YouTube | Twitter.


Wervingspijn in de zorg

Veel zorgorganisaties hebben te maken met vacatures die veel te lang open staan. Met alle gevolgen voor:

  • de collega’s die er wél zijn, 
  • druk op de kwaliteit van de zorg, 
  • druk op het aantal patiënten of cliënten dat geholpen kan worden en 
  • bijna niet meer te verantwoorden uitgaven om die lege plekken tóch in te vullen.

Tegelijkertijd is de kwaliteit van vacatureteksten, gemiddeld genomen, helaas zorgwekkend slecht: https://www.werf-en.nl/vacatureteksten-zorg-zorgwekkend-slecht-geschreven/

Geen alternatieve tekst opgegeven voor deze afbeeldingEen snelle, effectieve oplossing

Met Recruitment Accelerator haal je als zorgorganisatie binnen een paar dagen, op een voordelige en makkelijke manier, de winnende vacaturetekst in huis. Gebaseerd op een slimme, online vacature intake gaan professionele vacaturetekstschrijvers direct voor je aan de slag. En ligt er binnen drie werkdagen niet alleen een effectieve vacaturetekst, maar ook een advies welke vacaturesites en andere wervingskanalen je het beste kunt inzetten voor succes. Waarbij de vacaturetekst gelardeerd wordt met precies DIE elementen die jouw specifieke doelgroep belangrijk vindt.

Mocht je niet gewend zijn media in te kopen en vacatures te publiceren (elk medium werkt helaas nét weer iets anders), dan verzorgen we die publicatie graag voor je. Zonder verdere kosten. Resultaat in de praktijk: 

  • weken tijdwinst, 
  • vacaturehouder/recruitment/HR ontzorgd en 
  • gemiddeld 10x zoveel kandidaten.

Moet ik al mijn vacatures door Recruitment Accelerator laten schrijven? 

Nee hoor! Samen met jullie Recruiter of HR kijken we welke vacatures we het beste kunnen (her)schrijven. Dat zijn vacatures die het meeste voorkomen, het langste open staan en belangrijk zijn voor jullie organisatie. 

Een praktijkvoorbeeld

Een instelling voor verslavingszorg maakte recent een enorme effectiviteitsslag op de arbeidsmarkt door zeven vacatures te laten herschrijven. Daarbij is naast de functie ook gekeken naar de omgeving en de patiënten/cliënten-groepen. Een FACT-team vraagt immers om behoorlijk andere medewerkers dan een kliniek. En een groep met dementerende ouderen om andere zorgprofessionals dan verslaafden of jongeren met meervoudige, complexe problematiek.

In dit geval worden die zeven vacatureteksten, én het advies waar deze te publiceren, gebruikt om het overgrote deel van de 170 jaarlijkse vacatures in te vullen.

Worden alle vacatures op deze manier eenvoudig ingevuld? 

De arbeidsmarkt is krap, zeker voor zorgpersoneel. Het aantrekken van een Psychiater, Bedrijfsarts, Verpleegkundig Specialist of ander zorgpersoneel blijft ook van andere factoren afhankelijk, zoals:

  • hoe aantrekkelijk vindt de arbeidsmarkt jouw organisatie?
  • hoe vlot en inspirerend is het selectieproces?
  • hoe enthousiast praten jouw huidige medewerkers over de organisatie in de richting van hun netwerk?
  • hoe worden nieuwe medewerkers ingeschaald (je kunt de cao-salarisschalen best met enige interpretatie toepassen, dat doen jouw concullega’s immers ook)?

Mocht je stappen willen maken op deze of andere aspecten die belangrijk zijn om als aantrekkelijke werkgever te worden gezien. Dan helpen we je daar graag bij.

En als mensen vooral via het netwerk of sourcing/headhunten binnenkomen? 

Ook dan heb je een goede vacaturetekst nodig. Mensen die door jouw huidige medewerkers (of actief door een Recruiter) benaderd worden, kijken tóch altijd even naar de vacature op jouw website. Als daar een inspirerende en informatieve tekst staat, is de kans groter dat men met jou om tafel wil.

Bovendien kan de medewerker die iemand uit het netwerk benaderd (of de Recruiter) die wervende vacaturetekst mailen om de beoogde nieuwe medewerker enthousiast te maken.

Ronald van Driel

Wil je op de hoogte blijven, volg ons dan op LinkedIn.